sobota 14. listopadu 2020

Toulání pod Vlčí horou

Naše dnešní toulání začínáme v osadě Vlčí hora poblíž autobusové zastávky, kdy se vydáváme po zelené Köglerově naučné stezce, kterou po 100 m za studánkou opouštíme a po neznačené lesní cestě prudce klesáme k Malému Vlčímu potoku, abychom se opět napojili na Köglerovu naučnou stezku. Po 200 m od křižovatky těchto dvou cest začínáme hledat náš první cíl - Panský vodopád. Vodopád je vysoký 2 metry a nachází se v hluboké rokli se strmými stěnami. Je hůře přístupný a nevede k němu žádná cestička. Vodopád nalezen a stálo to za to, hlavně díky období, kdy je dostatek vody.

Pokračujeme zpět na západ po Köglerově naučné stezce k hájovně a dále již po neznačené lesní cestě, kde na okraji pískovcových skal se nachází velký pískovcový převis Malý pruský tábor. V převisu vytesána řada nápisů a letopočtů, vesměs z 19. stol. Nápisy, stejně jako jméno („Malý” pro odlišení od obdobného převisu u Brtníků) připomínají, že převis se stával útočištěm obyvatel okolních vesnic, především Vlčí Hory, při četných průchodech různých vojsk tímto krajem.

Po neznačené spojnici lez dojít na modrou turistickou značku vedoucí podél Vlčího potoka směr Vlčí hora a dále po modré do výchozího bodu. Pohodových 6-7 km.